8. päev - Ungari

Jätkuvalt Budapest. Võrreldes eelmise hommikuga on kõik muutunud, unisest pühapäevast on saanud tihe argipäev. Liiklusummikud, hommikul tööle kiirustav rahvas ja avatud kauplused. Nii hea, et endal puhkus oli ja ei pidanud kuhugi kiirustama. Me ei pidanud vajalikuks ka autot kasutada ja nii jalutasime jälle kettsilla juurde tagasi. Teiselpool silda (Buda poole peal) sõitsime Margiti nimelise tramm-sõidukiga ülesse Buda kindlusesse. See trammihakatis on pärit üle-eelmisest sajandist ning vahepeal on muutunud ainult see, et aurujõu asemel kasutatakse elektrijõudu. Säästab järsust kallalkust ülesronimise vaeva. Kindlusesse otseselt sisse ei läinud, kuid käisime Matyasi kirikus (kus hoitakse muuhulgas ka kroonijuveele) ning Kalameeste bastionil. Matyas on minu hinnangul selline kirik, mis on seest suurem kui väljast ja mille paks ajalookiht lihtsalt kutsub külastama. Seal on kroonitud kõik Ungari kunnid, küll on seda laastanud türklased ja ehitanud ümber mošeeks, loomulikult sai see kannatada ka II MS. Kalameeste bastion on sealsamas kiriku juures olev vaateplatvormide kompleks, kust avanevad hunnitud vaated Pesti poole peale. Sealt läksime uuesti hotelli tagasi, sest tekkis väike pettekujutelm, et fotokaga on mingi jamps. Kuna kasutan peegelkaamerat ja oman kaht objektiivi, siis nende vahetamisel võib kaamera sisemusse sattuda tolmu ja muud sodi. Käisime esimesest fotopoest läbi ja sealt lunastatud puhastuskitiga sai peegliosa ning ka vaateava ära puhastatud. Kuna tolmukübemed nendes kaameraosades pilti ei mõjuta, siis väike paanika (et väikesed tolmukübemed, mis vaateavast paistsid jäävad ka piltide peale) laabus. Pärastlõunal käisime veel linnaäärses kaubakeskus ning ostsime koju kaasa kohalikku kärakat ja muud nänni. Õhtupoole jõlkusime veel jõe kaldal, vaatasime välispidiselt ära Ungari kalleima hoone – Parlamendihoone – ning siis veel väike õhtusöök ja kotile ära. Üldmulje Budapestist oli super. Linn oli hoopis teistsugune kui ootasin ning üllatas iga kandi pealt, soovitan soojalt külastada.